Service design

In 100 dagen een betere klantenservice

Marktleider in digitaal klantcontact

De klantenservice is in Nederland vaak het afvoerputje van een organisatie, terwijl daar juist het goud ligt! Studio Winegum geeft het woord aan de customer support agent, waardoor deze ook in de directiekamer een podium krijgt. 60% van het klantcontact is vaak onnodig. Dat is hartstikke duur voor het bedrijf en dodelijk saai voor de telefonist. Wij kunnen je helpen om deze waste-contacten drastisch te verlagen en waarde toe te voegen aan elk contactmoment.

De 100-dagen propositie van Studio Winegum slaat aan! Elke keer weer. Sinds 2017 helpen we mooie organisaties met een digitale service transitie en soms zelfs een volledige digitale transformatie. De tevredenheid van zowel medewerkers als die van klanten gaat omhoog, kosten dalen en zelfs sales verhogen dankzij proactieve conversaties. Van waste naar waarde!

Onze kennisgebieden

  • Service strategie
  • Contact strategie
  • User experience (UX)
  • Service content
  • Kennismanagement
  • Service journey
  • Business analyse

LeasePlan: Help ons met digitalisering self-service

Studio Winegum heeft voor LeasePlan een model gecreëerd en gerealiseerd. Hierdoor kan LeasePlan haar self-service stap voor stap beter maken en zo haar klanttevredenheid vergroten. Een traject van anderhalf jaar helpt ze tot op de dag van vandaag met het digitaliseren van Service.

Resultaat

  • De digitale domeinen zijn 24/7 bereikbaar voor een leaserijder
  • Sinds 2019 is het bezoek aan de klantenservicepagina met 900% gestegen
  • Op de servicepagina is er een recognition rate van 85%
  • Vernieuwde app bewerkstelligt doelen: inlogge, schademelden, reparatieverzoeken en onderhoud

Interesse om samen te werken?

Wij schenken heerlijke koffie in ons mooie grachtenpand in hartje Amsterdam. Maak gerust een afspraak voor een gesprek op maat of kijk verder op onze website.

Check onze aanpak Bekijk andere klanten Koffie drinken

Studio Winegum is lid van de KSF en partner van klantcontact.nl en conversation design institute